اردیبهشت 9, 1403

گیشه امریکا در تسخیر«جوخه انتحار»

شروع اکران «جوخۀ خودکشی» در آمریکا با استقبال گسترده تماشاگران روبه‌رو شد تا حدی که این فیلم فقط در روز جمعه بیشتر از ۶۵ میلیون دلار فروش داشت. کارشناسان صنعت سینما با در نظر گرفتن این اندازه بالای فروش پیش‌بینی می‌کردن که در آخر تعطیلات آخر هفته فروش فیلم بین ۱۴۵ تا ۱۵۰ میلیون دلار باشه. اما پس از اکران فیلم نقدهای منفی منتقدان سینمایی و نظر نه عالی تماشاگران، باعث شد که اندازه فروش فیلم سیر نزولی شدیدی پیدا کنه و در آخر با ۱۳۵٫۱ میلیون دلار تعطیلات آخرهفته رو تموم کنه.

ضد ابرقهرمانان دی‌سی کامیکس علاوه بر آمریکا مهمون پرده سینماهای ۵۷ کشور دیگه هم بودن و حاصل کارشون در این بازارها ۱۳۲ میلیون دلار دیگه بود که به فروش جهانی فیلم اضافه شد.
با این حساب «جوخه خودکشی» الان فروش جهانی ۲۶۷٫۱ میلیون دلاری رو تجربه می‌کنه.

فروش افتتاحیه خوب «جوخه خودکشی» نه فقط رکورد فروش افتتاحیه در ماه اوت رو جابه‌جا کردبلکه علاوه بر اون رکورد فروش افتتاحیه یه فیلم با حضور ویل اسمیت رو هم شکست. قبل از این فیلم «من افسانه‌ام» با فروش ۷۷٫۲ میلیون دلار در افتتاحیه این رکورد رو در اختیار داشت.

یکی از دلایل مهم فروش بالای «جوخۀ خودکشی» در افتتاحیه رو باید کمپین‌های تبلیغاتی هوشمندانه و عمل‌گرای این فیلم دونست. در نقطۀ مقابل اون «جوخه خودکشی» شدیدا از نقدهای منفی منتقدان ضربه خورد. واسه نمونه این نقدهای منفی در وب‌سایت راتن‌تومیتوز تازگی فیلم رو به ۲۶ درصد رسونده.

فیلم «بتمن علیه سوپرمن» هم در رویدادی مشابه در حالی که در افتتاحیه‌ای قوی به فروشی برابر با ۱۶۶٫۷ میلیون دلار رسیده بود، پس از منتشر کردن نقدهای منفیی بسیار با افت فروش شدیدی روبه‌رو شد.

نقدهای منفی دربارۀ این دو فیلم اصلا واسه شرکت برادران وارنر که قصد رقابت با شرکت مارول رو در سر داره، خبر باحالی نیس.
البته بر خلاف تموم این خبرهای بد، این پایان هفته خبرهای خوبی هم واسه شرکت برادران وارنر به همراه آورد. فروش داخل آمریکای فیلم‌های این شرکت در سال ۲۰۱۶ در آخر این هفته از مرز یه میلیارد دلار گذشت. شرکت برادران وارنر تنها شرکت هالیوودیه که ۱۶ سال پشت سر هم به این مهم دست می‌یابد.

فیلم دیوید آیر پر از ستاره‌های سرشناس هالیووده. ویل اسمیت، مارگو رابی، جی کورتنی، جی هرناندز، کارا دلوینج، جرد لتو، جوئل کینمن و وایولا دیویس بازیگران حاضر در فیلم «جوخۀ خودکشی» هستن.

نوشته تصادفی:   معرفی ۱۲ بازار ارزان در تهران به همراه آدرس

در رویدادی حیرت واسه فیلم‌های ابرقهرمانی قسمت کلی‌ای از تماشاگران فیلم رو زنان تشکیل می‌دادن. از کل تماشاگران «جوخۀ خودکشی» سهم زنان ۴۶ درصد بود. در میان تماشاگران فیلم افراد زیر ۱۸ سال بیشتر از بقیه از فیلم راضی بودن و همین موضوع کورسوی امیدی واسه شرکت برادران وارنر واسه فروش بیشتر در روزای میانی هفته س.

از «جوخۀ خودکشی» که بگذریم، این هفته یه فیلم جدید دیگه هم در آمریکا اکران شد.
«۹ جون» به کارگردانی بری ساننفلد یه فیلم خونواده‌پسند با بازی کوین اسپیسی بازیگر برنده جایزه اسکاره. اسپیسی در این فیلم نقش بابایی غافل و سربه‌هوا رو بازی می‌کنه که در رویدادی عجیب به یه گربه تبدیل می‌شه. نقش مقابل اسپیسی رو در این فیلم جنیفر گارنر بازی می‌کنه.

برخورد منتقدان سینمایی با فیلم «۹ جون» هم چیزی مثل برخوردشان با «جوخۀ خودکشی» بود. تماشاگران هم پس از تماشای فیلم امتیاز B مثبت رو واسه اون در نظر گرفتن. از بخت بد این فیلم فروش خوبی هم نداشت و بر خلاف اکران گسترده در بیشتر از سه هزار سالن سینما تنها ۶٫۵ میلیون دلار فروخت تا در جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های پایان هفته ششم شه.

این وسط فیلم «جیسون بورن» که از هفته پیش در حال اکرانه این هفته با ۶۲ درصد افت فروش روبه‌رو شد.
فروش ۲۲٫۷ میلیون دلاری «جیسون بورن» کل فروش این فیلم در آمریکای شمالی رو به ۱۰۳٫۴ میلیون دلار بالا برد. با در نظر گرفتن فروش فیلم در ۵۶ کشور دیگه به به جز آمریکا کل فروش جهانی فیلم الان کمی کمتر از ۲۰۰ میلیون دلاره.

کمدی «مادران بد» سومین فیلم پرفروش هفته در آمریکا و فیلم‌های «زندگی مخفی حیوانات خونگی» و «پیشتازان فضا: ماوراء» به ترتیب چهارمین و پنجمین فیلم‌های پرفروش هفته بودن.

فروش جهانی فیلم «زندگی مخفی حیوانات خونگی» الان از مرز نیم‌ میلیارد دلار عبور کرده. «پیشتازان فضا: ماوراء» هم در سراسر جهان به فروشی برابر با ۱۹۴٫۵ میلیون دلار رسیده.