اردیبهشت 8, 1403

معرفی ۱۲ بازار ارزان در تهران به همراه آدرس

امروزه با بیشتر شدن هزینه های زندگی تو تهران، همه به دنبال مکانی هستن تا خرید ارزون و با کیفیت بکنن. اما واقعا جایی هست که با پول کمتری همون کیفیت کالا رو بخریم؟ جواب مثبته. اما کجا؟

پس در ادامه این مقاله همراه ما باشین تا بتونین تحولی اساسی در هزینه های زندگیتون بدین و خریدی ارزون و با کیفیت داشته باشین. خرید کردن تو تهران با زیاد شدن قیمت‌ها و شرایط اقتصادی سخت شده.
بودجۀ خرید مایحتاج روزانه و جنسای اساسی، خرید پوشاک، خرید لوازم‌التحریر، خرید اسباب و لوازم خونه، خرید لوازم برقی، خرید لوازم آرایشی و بهداشتی و خرید لوازم بسیار دیگری که در زندگی روزانه به اون احتیاج داریم، بسیار کمتر شده.

پیدا کردن مراکز خرید ارزون تو تهران کار سختی نیس، کافیه کمی تحقیق کنیم و مراکز خرید شناخته شده و ارزون قیمت خرید و فروشگاه‌های معروف رو شناسایی کنیم.
اینکه بازار هر کدوم از لوازمی که بدون نیازمندیم رو بشناسیم و واسه خرید هر کدوم از اون‌ها به جای رفتن به فروشگاه‌های متفرقه، به این مراکز خرید مراجعه کنیم.
عموماً بهترین مراکز خرید واسه هر چیزیه، مراکزی هستن که به اصطلاح بورس اون محصول هستن.

به غیر از بازار بزرگ بزرگ تهران که مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مرکز خرید ارزون در تهرانه، مراکز دیگری در نقاط دیگه شهر هم هست و بیشترً هر محله‌ای بازارهای کوچیک و شناخته شده داره.
بعضی وقتا واسه خرید جزئی به صرفه س که به همون مراکز خرید نزدیک خونه مراجعه کنیم، اما بعضی وقتا واسه خریدهای مهم‌تر یا کلی‌تر رفتم به مراکز خرید ارزون تو تهران به صرفه‌تر میشه.

۱- خرید کیف و کفش ارزون

خیابون فردوسی

  • کلاس قیمت: متوسط و لوکس

کافیه به خیابون فردوسی سری بزنین. در این خیابون همه نوع کفش از هر قیمتی وجود دارین. از کفشای رنگی بچگانه گرفته تا کفش دامادی و چرمی بزرگ مخصوص پیرمردها! رو می تونین در این خیابون پیدا کنین.

خیابون صف (سپه سالار قبلی)

  • کلاس قیمت: متوسط و بعضی مغازه ها لوکس

اگه سری به خیابون جمهوری، بعد از تقاطع سعدی بزنین به خیابون صف یا همون باغ سپهسالار قبلی می رسین. این بازار، بسیار جور واجور و بزرگه که سرک کشیدن به همه جاهای اون، وقت و حوصله بسیاری می خواد، اما پیشنهاد ما اینه که حتما به مغازه چهلستون و پاساژ کوچیکی که انتهای سمت چپ خیابونه مراجعه کنین.

خیابون ولی عصر

  • کلاس قیمت: متوسط و بعضی وقتا لوکس

اگه در میدون ولیعصر به سمت بالا و تا نزدیک تقاطع خیابون فاطمی برید به بورس کفش فروشیا می رسین. از هر نوع کفش و از هر قیمتی می تونین پیدا کنین. فقط باید صبر و حوصله داشته باشین.

فلکه اول و دوم صادقیه

  • کلاس قیمت: اقتصادی، متوسط و لوکس

در فلکه اول صادقیه اگه به دنیای کفش سر بزنین، کفشای بسیار راحت و بادوامی رو می تونین پیدا کنین که قیمت ارزانی هم دارن اما اگه شکل ظاهری براتون مهمه به دنبال این کفشا نباشین! اگه به پاساژ پردیس هم سری بزنین، کفشای بهتری هم می تونین پیدا کنین. در برج گلدیس واقع در فلکه دوم صادقیه هم می‌تونید کیف و کفش‌های جور واجور با قیمت مناسب پیدا کنین.

۲- خرید لباس ارزون

بازار ۱۵ خرداد

  • کلاس قیمت: اقتصادی و متوسط

اولین گزینه واسه خرید لباس، بازار ۱۵خرداده. می تونین به بازار کویتیا سری بزنین و از هر نوع لباسی با هر قیمت و سلیقه ای پیدا کنین. بازار بزرگ واسه خریدهای بانوان گزینه های متفاوتی داره.
از کیف و کفش گرفته تا لباسای راحتی و جوراب! بازار تهران رو از نظر قیمت لباس، میشه مناسب ترین جای تهران در نظر گرفت. اگه مسیرتون به بازار تهران خورد حتما به پاساژ رضا، پاساژ مریم یا مرکز خرید کوچه مروی هم سری بزنین.

کوچه برلن

  • کلاس قیمت: اقتصادی و متوسط

اگه گذرتون به خیابون فردوسی افتاد، حتما یه سر به سفارت آلمان بزنین! سفارت آلمان به چه دلیل؟ چون کنار اون خیابانی به نام برلن هست.
در این خیابون بیشتر تولیدیای لباس وجود دارن و لباس رو بدون واسطه و کمترین قیمت ممکن می تونین بخرین.

بازارچه سنتی ستارخان

  • کلاس قیمت: متوسط و لوکس

در بازارچه سنتی ستارخان بورس کاملی از لباسای تولید داخلی و صادراتی رو می تونین پیدا کنین. این بازارچه اونقدر شلوغه که اگه قصد خرید ندارین بهتر حتی از نزدیکی این بازارچه هم عبور نکنین.

مرکز خرید شانزلیزه

  • کلاس قیمت: اقتصادی و متوسط

در این مرکز علاوه بر لباس، کیف و کفش هم می تونین بخرین. یکی از ویژگیای اصلی این مرکز خرید اینه که مغازه های زیادی هستن که بدون واسطه می تونین خرید کنین و این باعث کاهش قیمت اجناس می شه.

نازی آباد

  • کلاس قیمت: متوسط و اقتصادی

یکی از رقیبای بزرگ بازار بزرگ، بازار نازی آباده که دست کمی از بازار بزرگ نداره. در این بازار می تونین بورس کاملی از لباس بچگانه و زنونه رو پیدا کنین. خیلیا این بازار رو حریف بازارای شمال شهر هم می دونن و از نظر کیفیت از بارارای شمال شهر دست کمی نداره. با همون کیفیت خرید ارزون انجام بدین!

۳- خرید پارچه و پرده

بازار پارچه مولوی

  • کلاس قیمت: اقتصادی و متوسط

مطمئنا اولین بازار واسه پرده که به ذهن همه می رسه، مولویه. در این بازار از هر نوع پارچه و پرده ای با هر قیمتی، برابر سلیقتان پبدا کنین. وقتی قصد خرید در مولوی رو دارین بیشتر تحقیق کنین و در خرید کردن عجله نکنین تا اطلاعات دقیقی از جنس و قیمت بازار داشته باشین.

خیابون زرتشت

  • کلاس قیمت: متوسط و لوکس

اگه به دنبال پارچه های مجلسی و کت شلواری هستین، خیابون زرتشت انتخاب مناسبی می تونه باشه. البته انتظار قیمتای مولوی رو نمی تونین از خیابون زرتشت داشته باشین، چون که کلاس کاری اونا در کل فرق داره.

خیابون گاندی

  • کلاس قیمت: اقتصادی، متوسط، لوکس

این خیابون از چند پارچه فروشی و یه بزازی تشکیل شده.
اگه در بازار پارچه تا کنون اسم برند “عادل” به گوشتون رسیده در این خیابون چند پارچه فروشی به نام عادل، عادل اصل و… هست که نمی تونین اصل یا فرع هیچکدوم رو تشخیص بدین!

بازار پارچه عبدل آباد

  • کلاس قیمت: اقتصادی

اگه می خواین کیلویی پارچه بخرین به عبدل آباد برید! تنها ایراد عبدل آباد اینه که نمونه ای آماده به شکل نمایشگاه و ویترین مغازه ها پیدا نمی کنین و فقط از نمونه های موجود در طاقهای مغازه ها تصمیم خود رو بگیرین. بیشتر این مغازه ها به سبک کلی فروشان کار می کنن و دست کم قیمت پارچه کیلویی ۴ هزار تومنه! پارچه های کیلویی بیشتر از کیفیت لازم بهره مند نبوده و بیشتر واسه دستمال و ملحفه به کار می رن.

۴- خرید لوازم التحریر ارزون

بازار بین الحرمین

  • کلاس قیمت: اقتصادی، متوسط، لوکس

کافیه به مترو پونزده خرداد برید، وقتی که از مترو خارج شدید، به سمت بازار تهران حرکت کنین، چند صد متر جلوتر، وقتی که به مسجد امام خمینی رسیدید، وارد پله نوروزخان شید. بله درسته! وارد بزرگترین بورس لوازم التحریر ایران به نام بازار بین الحرمین میشین. در این بازار همه جور لوازم التحریر رو با مناسب ترین قیمت می بابید، فقط کافیه مقداری حوصله و صبر به خرج بدین. راستی در زمان شروع سال تحصیلی بسیار شلوغ تر از همیشه س و با ترافیکی بی سابقه رو به رو میشین. ترافیکی از بچه مدرسه ایا و والدین اونا! پس اگه قصد خرید دارین تلاش کنین زودتر از شروع سال تحصیلی به بازار بین الحرمین برید. پس حوصله داشته باشین و خرید ارزون لوازم التحریر خود رو با بهترین کبفیت انجام بدین.

۵- خرید مبل ارزون

تو تهران بازارهای مبل زیادی هست.
از بازار مبل یافت آباد در غرب تهران گرفته تا بازار مبل عبدل آباد و جاجرود و دلاوران در شرق تهران، همه بورس کاملی از مبلمان و تخت خواب هستن. در بازارها، برابر هر سلیقه و هر قیمتی می تونین مبلمان مورد نظرتون رو پیدا کنین. تنها لازمه کمی صبر داشته باشین و به این بازارها سر بزنین. فقط این نکته رو در نظر بگیرین سرویس مبلمان می تونه از شونِه تخم مرغ تا بهترین چوب دنیا ساخته شده باشه و شما در نگاه اول فرق اونو درک نکنین. پس با دقت و صبر بیشتری به خرید مبلمان بپردازید.

بازار مبل یافت آباد

  • کلاس قیمت: متوسط و لوکس

بزرگ ترین و قدیمی ترین بازار مبل ایران، بازار مبل یافت آباده که می تونین شکلای جور واجور و اقسام مبلمان رو از سنتی و مجلسی گرفته تا راحتی رو پیدا کنین. در این بازار، مبلمان با شکلای جور واجور قیمت رو می تونین پیدا کنین اما انتظار مبلمان خیلی ارزون رو نداشته باشین.

بازار مبل دلاوران

  • کلاس قیمت: متوسط و لوکس

پس از بازار مبل یافت آباد که در غرب تهران قرار داره، بازار مبل دلاوران از به روز ترین بازارهای مبل تهران در شرقه. در این بازار هم، شکلای جور واجور و اقسام مبلمان رو می تونین پیدا کنین اما مانند یافت آباد انتظار مبلمان خیلی ارزون رو نداشته باشین.

بازار مبل جاجرود

  • کلاس قیمت: متوسط و لوکس

میشه گفت هر چیزی رو که در دلاوران پیدا میکنین، در بازار مبل جاجرود هم می بینین! به چه دلیل؟ چون بیشتر کارگاه های مغازه های دلاوران در جاجرود هستن. فرق قیمت آنچنانی بین این دو بازار مبل وجود نداره، فقط باید هزینه جابجایی بیشتری رو بپردازید.

بازار مبل عبدل آباد

  • کلاس قیمت: اقتصادی

میشه گفت ارزون ترین مبلا رو می تونین در عبدل آباد پیدا کنین! مکانی واسه خرید ارزون ما!

اما از قدیم گفتن “هر چقدر پول بدین، همون قدر آش می خورید!” پس خیلی انتظارات خود رو بالا نبرین، و انتظار مبلمان به روز، خوش نشین و با کیفیت رو نداشته باشین.

۶- خرید موبایل و کامپیوتر ارزون

پاساژ علاءالدین

  • کلاس قیمت: اقتصادی، متوسط، لوکس

این روزا به دلیل پیشرفت فروشگاه های اینترنتی مخصوصا در مورد جنسای دیجیتال کالایی مانند موبایل تقریبا در همه جا قیمت برابری پیدا کرده. اما اگه عاشق خرید حضوری و خرید بازارهای تخصصی هستین، می تونین به پاساژ علاءالدین که معروف ترین پاساژ در این مورده ، سر بزنین.

بازار موبایل ایران

  • کلاس قیمت: اقتصادی، متوسط، لوکس

بزرگترین مزیت بازار موبایل ایران، اینه که طبقات این مجتمع براساس اجناس، تفکیک شده، طوریکه:

  • طبقه زیر همکف: فروش گوشی موبایل
  • طبقه همکف: برندای معروف گوشیای گوشی موبایل
  • طبقه اول: فروشگاه های عرضه کامپیوتر، دوربین و لوازم جانبی اون
  • طبقه دوم: اجناس صوتی و تتصویری و لوازم جانبی
  • طبقه سوم: فروشگاه های مولتی مدیا

میدون ولیعصر

در میدون ولیعصر هم چند پاساژ کامپیوتری هست که می تونین به اونا سر بزنین، کلی تحقیق کنین و خرید خود رو انجام بدین.

پایتخت

  • کلاس قیمت: متوسط و لوکس

مجتمع پایتخت یکی از بزرگترین مجتمعای ایران در مورد فروش اجناس موبایلی و لپتاپه. واسه تعمیرات لوازم کامپیوتری خود هم می تونین به این مجتمع مراجعه کنین.

۷- خرید فرش ارزون

عبدل آباد

  • کلاس قیمت: اقتصادی

در عبدل آباد همه چیز می تونین پیدا کنین! حتی فرش! اگه به فرشای ماشینی کم قیمت نیاز دارین حتما به عبدل آباد واقع در جنوب تهران سر بزنین! حتما پیدا می کنین! گزینه مناسبی واسه خرید ارزون شما هستش.

شهر فرش

  • کلاس قیمت: متوسط، لوکس

جور واجور‌ترین مکان واسه دیدن و خریدن فرشه. شکلای جور واجور فرش‌های ماشینی، سنتی و فانتزی رو می تونین در شهر فرش پیدا کنین. دقیق شدن و فوکوس کردن بر شکلای جور واجور برنده های معتبر و مطرح ایرونی در مورد تولید فرش ماشینی و هم برخورداری از کامل‌ترین مجموعه‌ی شکلای جور واجور فرش‌های فانتزی وارداتی از کشورهایی مثل ترکیه، هند، بلژیک از ویژگیای این مرکز خریده. اون قدر طرح‌ها، رنگ‌ها و نقش‌ها گونا‌گون و متنوعند که زیبادوستان و مشکل‌پسندان فقط با یه بار مراجعه، مطلوب خود رو پیدا می‌کنن و در سریع‌ترین زمان، درب منزل تحویل می‌گیرند. شهر فرش دو شعبه داره که یکی در جاده مخصوص و دیگری در میدون حر قرار داره.

هفت تیر

  • کلاس قیمت: متوسط، لوکس

بازار فرش هفت تیر یکی از معتبر ترین بورسای فرش تهرانه که می تونین شکلای جور واجور فرشای ماشینی رو از هر نقش و نگاری که بخواین، پیدا کنین. وقتی که از هفت تیر خرید می کنین، می تونین از کیفیت خرید خود مطمئن شین، چراکه نمایندگی معتبرترین یرندهای فرش ایران در این بازار قرار دارن مانند:

  • فرش زمرد مشهد
  • ستاره کویر
  • خاطره
  • فرهی
  • نگین
  • ستاره طلایی دلیجان
  • مهستان

مصطفی خمینی

  • کلاس قیمت: اقتصادی

در حد فاصل چهارراه مولوی تا چهاراه سیروس، بورس کامل فرش ماشینی و موکت رو می تونین پیدا کنین! این مغازه ها تقریبا هم کیفیت مغازه های هفت تیر هستن و اگه صبر داشته باشین، می تونین خرید خود رو با قیمت کمتری نسبت به هفت تیر انجام بدین.

۸- خرید لوازم برقی خونگی ارزون

میدون شوش

  • کلاس قیمت: متوسط

اگه در تشخیص لوازم برقی تقلبی خبره نیستین اصلا به بازار شوش فکر نکنین! اما اگه در این کار خبره هستین، لوازم خونگی رو می تونین با کمترین قیمت ممکن البته بدون گارانتی! پیدا کنین. مکان ایده آلی واسه خرید ارزون!

سه راه امین حضور

کلاس قیمت: اقتصادی، متوسط، لوکس

اصلی ترین و بزرگ ترین بورس لوازم برقی ایران در سه راه امین حضور نزدیک بهارستان قرار داره.
در این بازار، نمایندگی همه برندای معتبر هست و مکان خوبی واسه خریدن جهیزیه س. بیشتر تلاش کنین خریدهای خود رو از نمایندگیا انجام بدین تا بتونین از گارانتی اونا هم استفاده کنین.

خیابون جمهوری

  • کلاس قیمت: اقتصادی، متوسط، لوکس

خیابون جمهوری هم گزینه مناسب و مطمئنی واسه خرید لوازم برقی هستش هرچند قیمتای اون خیلی فرقی با بازارهای دیگه حتی فروشگاه های اینترنتی نداره!

بانه

  • کلاس قیمت: اقتصادی، متوسط، لوکس

ارزون تر از بانه نمی تونین پیدا کنین! بانه شهریه که در غرب استان کردستان واقعه و بیشتر لوازم خونگی به صورت قاچاق و کولبری وارد شهر می شه! پس اگه دنبال لوازم ارزون و بدون گارانتی هستین، حتما به بانه سری بزنین.

۹- خرید بازیای کامپیوتری و پلی استیشن ارزون

  • کلاس قیمت: متوسط، لوکس

کافیه به میدون امام خمینی برید و پس از اون به خیابون پشت شهرداری سری بزنین. شکلای جور واجور و اقسام پلی استیشنا و ایکس باکس رو می تونین در این خیابون پیدا کنین. همه بازیای به روز دنیا رو هم می تونین در این بازار بخرین و یا در پلی استیشن خود بریزین. البته به صرفه تره که چند بازی رو همزمان در هارد پلی استیشن خود بریزین. تقریبا قیمت ۱۰ بازی حافظه ای برابر یه بازی هارد دیسکیه.

۱۰- خرید لوازم ورزشی ارزون

منیریه

  • کلاس قیمت: اقتصادی، متوسط، لوکس

اگه اهل ورزش هم نیستین، بازم بازار منیریه شما رو به خود جذب می کنه.
منیریه که در زمان قاجار یکی از مناطق اعیان نشین ایران بوده، این روزا به بزرگترین بورس لوازم ورزشی ایران تبدیل شده و میشه گزینه مناسبی واسه خرید ارزون شما تو تهران باشه. نام این محله از اسم مادر کامران میرزا، منیر السلطنه گرفته شده.
در منیریه می تونین به دنبال جنسای زیر باشین:

وسایل کوهنوردی

اولین فروشگاه هایی که در ضلع شمالی منیریه می بینین، مغازه های تخصصی فروش لوازم کوهنوردی از طناب و کوله گرفته تا لباس و کفش هستن. در این مغازه ها می تونین از لوازم حرفه ای تا تفریحی پیدا کنین که گزینه های مناسبی واسه خرید ارزون شمان.

کفش

در این بازار هم می تونین کفشای فیک که قیمت اونا از ۹۰ هزار تومن شروع می شه پیدا کنین هم کفشای برند. درنتیجه واسه کفش هم می تونه گزینه مناسبی واسه خرید ارزون تو تهران و خرید لوکس شما باشه.

کوله

شکلای جور واجور و اقسام کوله در هر اندازه و قیمتی می تونین پیدا کنین. قیمتای اونا از حدود ۵۰هزار تومن شروع می شه و کولهای یه میلیون تومانی هم می تونین پیدا کنین.

لوازم ورزشی

از هر نوع لوازم ورزشی از پیکنیک کوهنوردی گرفته تا اسیکیت بورد و توپ و راکت از هر قیمت و برندی می تونین پیدا کنین. فقط کمی صبر داشته باشین و با حوصله بازار رو بگردین.

پک ورزشی تیمای جور واجور

از لباسای استقلال و پرسپولیس و سپاهان گرفته تا رئال مادرید و منچسترسیتی و تیم ملی برزیل می تونین در منیریه پیدا کنین. لباسای اوریجینال تیمای خارجی قیمتی در حدود یه میلیون تومن دارن ولی لباسای فیک قیمتی در حدود ۱۰۰ هزار تومن. که بازم گزینه مناسبی واسه خرید ارزون شمان.

۱۱- خرید اجناس سوپرمارکتی و خواروبار ارزون

خرید جنسای سوپرمارکتی بخش کلی ای از هزینه های خونواده ها رو شامل می شه.
پس اگه بتونین در این بخش هزینه هاتون رو مدیریت کنین و خرید ارزون انجام بدین، در آخر ماه به موفقیت بزرگی رسیده این! اما چیجوری؟

کافیه به یکی از فروشگاه های همیشه تخفیف سر بزنین! چه فروشگاهی؟ فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش گزینه مناسبی واسه خریدهای شمان! فروشگاه های افق کوروش این روزا در هر محله ای یافت می شن.
در این فروشگاه ها می تونین تا ۵۰% تخفیف بگیرین و به طور کامل از خرید خود راضی باشین. اگه هم حوصله رفتن به فروشگاه های بزرگ رو ندارین یا افق کوروش در نزدیکی محل زندگی شما وجود نداره، کافیه وارد سایت فروشگاه اینترنتی اکالا شید و خریدهای خود رو از این سوپرمارکت اینترنتی با همون تخفیفا انجام بدین و طبق زمانبندی انتخابی خودتون، سفارش خود رو رایگان درب منزل تحویل بگیرین.

۱۲- خرید لوازم آرایشی و بهداشتی ارزون

کوچه مروی، بازار

  • کلاس قیمت: متوسط، لوکس، اقتصادی

اگه به بازار تهران رفته باشین، حتما یه سر به کوچه مروی زده‌اید. بازار تران همون‌طور که قبلاً گفته شد در خیابون پونزده خرداد قرارد داره و اگه می‌خواهید با مترو برید، همون ایستگاه پونزده خرداد که پیاده شید از هرکی سوال کنین، کوچه مروی رو به شما نشون میده. شکلای جور واجور لوازم آرایشی و بهداشتی با مارک‌های جور واجور رو اینجا می‌تونید پیدا کنین. رژ، ریمل، خط لب، خط چشم، کرم پودر، اجناس مراقبتی، عطر، ادکلن و… به صورت یدونه فروشی و کلی در این مرکز خرید به فروش می‌رسند.

مراکز خرید دیگه مانند منوچهری و یافروشگاه‌های آنلاین هم وجود دارن که با تخفیف‌های وسوسه‌انگیز اجناس آرایشی و بهداشتی عرضه می‌کنن.

نوشته تصادفی:   آداب رمضان برای غیرمسلمان‌ها در دیگر کشورهای جهان چگونه است؟