اردیبهشت 8, 1403

نکات مهم نصب دوربین مداربسته

اگر چه قیمت دوربین مدار بسته فاکتور مهمی در خرید آن است اما به طور گسترده توسط سازمان‌های مجری قانون، مدارس، مشاغل و اقامتگاه‌های خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند از جرایم جلوگیری کند، فعالیت‌های روزانه را ثبت و مشاهده کند، و حتی بهره‌وری کارکنان و سایر تحلیل‌ها و بینش‌های مهم تجاری را نظارت کند. دوربین هایک ویژن یکی از بهترین دوربین های مدار بسته موجود در بازار است که در ادامه این مطلب به بررسی نحوه نصب دوربین مداربسته هایک ویژن خواهیم پرداخت.امروزه امنیت از مهم‌ترین و داغ‌ترین مقوله‌های دنیای تکنولوژی است. مشتریان سیستم‌های امنیتی می‌خواهند از شرایط خانه و محل کار خود در هر لحظه و به بهترین شکل خبردار شوند.

نکات نصب دوربین هایک ویژن

این نکات را دنبال کنید تا مطمئن شوید دوربین هایک ویژن در طول روز فیلم های با کیفیت ضبط می کنند.

  • دوربین‌ها را در فاصله 8 تا 10 فوتی از زمین نصب کنید: این ارتفاع به اندازه‌ای کم است که جزئیات دقیق را در خوراک ثبت کند، اما به اندازه‌ای بلند است که به راحتی از دسترس خرابکاران و سارقان دور باشد.

    خورشید را در نظر بگیرید: دوربین های خود را مستقیماً به سمت خورشید بگیرید تا از تابش خیره کننده در فیلم خود جلوگیری کنید. حرکت خورشید را در طول روز در نظر بگیرید و دوربین های خود را بر اساس آن برای نور غیر مستقیم زاویه دهید.

    از دوربین ها در برابر عوامل محافظت کنید: روی دوربین های امنیتی در فضای باز ضد آب و ضد آب سرمایه گذاری کنید. به دنبال سیستم های دوربین مدار بسته ای باشید که به طور خاص برای آب و هوای شما طراحی شده اند. قیمت دوربین مدار بسته پرمییوم اندکی بیشتر است اما ارزشش رادارد.

    مراقب پنجره ها باشید: از نشان دادن دوربین های داخل خانه به بیرون از پنجره خودداری کنید. انجام این کار می‌تواند باعث مشکلات بازتابی شود که کیفیت ویدیو را کاهش می‌دهد. بسیاری از دوربین ها دارای فناوری نور مادون قرمز (IR) هستند که از شیشه منعکس می شود.

نحوه نصب دوربین مداربسته

  • بهترین دوربین مداربسته نقطه ای را که براکت را برای نصب وصل می کنید علامت بزنید. سوراخ ها را دریل کنید، سپس شمع های خام را قبل از پیچاندن براکت وارد کنید. برای دوربین‌های سیمی، باید سیم‌کشی را از دیوار عبور دهید تا آن را به منبع مانیتورینگ وصل کنید. بنابراین، مطمئن شوید که سوراخ ها به اندازه کافی بزرگ هستند تا سیم را از آن بکشید.

    دوربین را وصل کرده و ایمن کنید. سیم برق را به یک پریز وصل کنید. برخی از دوربین‌های بی‌سیم بدون کارت برق کار می‌کنند، اما شما باید بسته‌های باتری آنها را شارژ کنید.

    DVR (ضبط کننده ویدیوی دیجیتال) را در مکانی امن نصب کنید. توصیه می کنیم برای محافظت از داده های نظارتی خود، آن را در یک محفظه قفل شده نگه دارید. در ضمن دوربین های مداربسته بی سیم به جای DVR از NVR (Network Video Recorder) استفاده می کنند که می توانید به همین روش نصب کنید.

  • سیرهای کابل از دوربین ها به DVR را برنامه ریزی کنید. اگر با کابل های داخلی کار می کنید، آنها را در زیر فرش ها، نزدیک تخته های دامن یا نزدیک قرنیزهای سقف قرار دهید. برای دوربین های فضای باز، از قالب های سیمی استفاده کنید تا کابل ها پایدار و در برابر دستکاری در امان باشند.
    کابل شبکه را به روتر اینترنت وصل کنید. دوربین های IP از کابل Cat 5 یا Cat 6 استفاده می کنند، در حالی که دوربین های آنالوگ HD به کابل BNC و یک اتصال پین DC نیاز دارند.

    هر دوربین را به DVR یا NVR وصل کنید. سپس، DVR را به صفحه‌ای که می‌خواهید فید ویدیو را در آن قرار دهید، وصل کنید. توصیه می کنیم برای رزولوشن بالاتر از HDMI برای مانیتور استفاده کنید.

    هنگامی که همه چیز وصل شد و روشن شد، فید ویدیو را بررسی کنید تا ببینید آیا دوربین ها مناطق مورد نظر خود را می گیرند یا خیر. زوایای آنها را برای در نظر گرفتن نقاط کور تنظیم کنید. اگر برخی از دوربین ها کار نمی کنند، اتصالات و کلیپ های شبکه را بررسی کنید.

جمع بندی
اگر در نصب دوربین مدار بسته مشکل دارید؛ توصیه می کنیم از متخصصان این حوزه کمک بگیرید. مجموعه مهر تجارت یکی از بزرگترین مجموعه هایی است که از انتخاب دوربین ها و برنامه ریزی محل قرارگیری آنها تا نصب و پیکربندی کل سیستم را برای شما انجام خواهد داد.
مجموعه مهر تجارت یکی از فعالین حوزه دوربین مداربسته، سیستم های حفاظت تصویری، سیستم های آلارم، حفاظت فیزیکی، شبکه های کامپیوتری و سیستم های یکپارچه حفاظتی می باشد. از جمله خدمات مهر تجارت می توان به مشاوره و طراحی سیستم، طراحی مناقصات، تامین کالا و خدمات، پیاده سازی و نصب تجهیزات، گارانتی کالا و قطعات، تعمیر و پشتیبانی سیستم، آموزش و بهینه سازی سیستم های موجود اشاره کرد. جهت آغاز فرایند طراحی و تامین سیستم حفاظتی خود می توانید با کارشناسان مرکز خدمات مهر تجارت تماس برقرار کنید. خدمات مشاوره ای رایگان این مجموعه شامل نیازسنجی، بازدید، ارزیابی و ارائه پیش راهکار می باشد. در طراحی یک پروژه کوچک ممکن است مشاوره تنها مختص به مصاحبه و بازدید از محل شود، اما در یک پروژه بزرگ بایستی مصاحبه های متعدد، تکمیل پرسشنامه های فنی، بازدید دقیق توسط تیم های طراحی، فنی و اجرایی در نظر گرفته شود. در مرحله بعد بایستی ارزیابی های اقتصادی و یا حتی ارزیابی های اجتماعی صورت پذیرد. مهر تجارت علاوه بر آموزش پرسنل در جهت بهره برداری از سیستم های حفاظتی دارای آکادمی آموزش همکاران جهت آموزش موارد مختلف دوربین های مداربسته و سیستم های حفاظتی می باشد. مهرتجارت در جهت تامین خدمات مورد نیاز مشتریان، خدمات آموزش خود را در جهت آشنایی سازمان ها و کسب و کارهای بزرگ با سیستم های مداربسته به صورت رایگان به آنها ارائه می دهد.

نوشته تصادفی:   فیلتر لباسشویی