اردیبهشت 9, 1403

گزارش “بلاک چین در نگاری” منتشر شده توسط دانشگاه کلمبیا بر روی آشکار روزنامه می کند – اخبار ارز دیجیتال – کریپتوکارنسی

توضیح ساده بلوک چین

گزارش «بلاک چین در روزنامه نگاری» به چند بخش تقسیم می‌شود. در مقدمه، نویسنده Bernat Ivancsics با توضیح اینکه بلاکچین ها به دلیل اصطلاحات گیج کننده و توضیح بدی است که توسط کسانی که سعی در توضیح این مفهوم دارند می توانند، به سختی می توانند تعریف کنند. کلماتی مانند “غیرمتمرکز”، “اثبات کار” و “دفتر کل تولید شده” برای بحث در مورد عملکرد عملکرد بلوک چین استفاده می شود. Ivancsics تنها نیست که به این نکته اشاره می کند که از چنین اصطلاحاتی فقط سردرگمی را افزایش می دهد.

استفاده از زبان پیچیده برای توضیح مفهوم پیچیده بعید است به مفاهیم یا زبان مورد استفاده می شود. با درک این موضوع، ایوانسیکس با توضیح ساده به زبان عادی شروع می کند. او توضیح می‌دهد که از انواع فناوری‌های مختلف برای استفاده از روش‌های مختلف استفاده می‌شود، اما همه آن‌ها یک چیز مشترک دارند: آنها برای ذخیره اطلاعات امن‌تر از سایر فناوری‌ها استفاده می‌کنند.

 

سپس Ivancsics توضیحی ساده در مورد نحوه عملکرد بلوک چین بدون استفاده از اصطلاحات تخصصی ارائه می دهد. داده ها با هم در بلوک های بسته بندی کوچک می شوند که در یک حلقه به هم مرتبط می شوند. چنین ترتیبی از داده ها برگشت ناپذیر و پایدار است. این امر ایمنی و امنیت داده های ذخیره شده را افزایش می دهد.

سپس او مزیت اصلی استفاده از فناوری بلوک چین برای ذخیره سازی داده ها را توضیح می دهد. به جای تکیه بر نهادهای واحدی مانند بانک‌ها، دولت‌ها و شرکت‌ها برای ذخیره داده‌های همه کاربران، بلوک‌چین چیزی را ایجاد می‌کند که Ivancsics آن را «قرارداد اجتماعی جدید» می‌نامد که در آن کاربران بلوک چین می‌توانند کارت‌های دیجیتال را ذخیره کنند و برنامه‌ها را باز کنند. اجرا کننده. ارسال و دریافت پول و بسیاری موارد دیگر بدون نیاز به مقاماتی که تعیین می کنند چگونه این روند باید انجام شود.

نگاهی مرکزی تر به بلوک چین

در بخش اول، Ivancsics گفتگو را با بحث در مورد تاریخچه اولیه بیت کوین و فناوری بلوک چین گسترش می دهد. سپس او چهار هدف کلی از بلوک چین را ذخیره می کند: 1) داده ها، 2) ردیابی تمام تغییرات داده شده، 3) ایمن سازی داده ها به گونه ای است که نمی تواند آنها را تغییر داد، و 4) افراد را برای افراد استفاده می کند. مشارکت در استفاده از بلوک چین.

پنج کیفیتی چین که مورد بحث در مورد فناوری بلوک است جدا می شود: تمرکز زدایی، تغییر نای، شفافیت، توزیع دفتر کل، و شبکه مبتنی بر عدم اعتماد. ایوانسیکس به جای ارائه تعاریفی از این مفاهیم، ​​توضیحی جامع از معنای آنها در کنار هم ارائه می دهد. در حساب او، بلاک چین رکوردی از داده های توافق شده است که تغییر یا تغییر نیست و هر کسی می تواند آن را مشاهده کند. در نتیجه، بلوک چین اعتماد و حافظه را در پروتکل خود ایجاد می کند.

پس از بررسی انواع اطلاعات اولیه که می توان در بلوک چین ذخیره کرد، Ivancsics تفاوت بین بلوک چین های عمومی و خصوصی. در بخش‌های زیر، عناصر مشترک زنجیره بلوک را بررسی می‌کنند: بلوک، پروسه انجام و یک الگوریتم جماع که در این دو بخش حرکت می‌کند، مکالمه می‌کند.و در مورد بلوک چین از حالت کلی به نسبتاً پیچیده تغییر می کند. او حتی یک مورد کامل در مورد تفاوت بین اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (PoS).

روزنامه نگاری و آینده

با درک از بلوک چین، Ivancsics توضیح می دهد که چگونه فناوری بلوک چین می تواند در صنعت روزنامه نگاری و فراتر از آن یکپارچه شود.

راه حل های هدفمند

اولین روشی که از طریق آن می‌توان بلوک چین را در صنعت روزنامه‌نگاری ادغام کرد، به‌عنوان افزودنی برای زیرساخت‌های فناوری موجود است که توسط سازمان‌های خبری و نشریات مشترک برنامه غیرمتمرکز (dApp). هدف از هر یک کمک به حل مشکلات است که در صنعت روزنامه نگاری فراصنعتی با آن مقابله است.

نوشته تصادفی:   مدیریت ارتباطات و سیستم مدارک مهندسی

Po.et (POE)، به عنوان مثال، یک راه حل هدفمند است که مُهرهای زمانی، حق نسخه‌برداری، تألیف، و نحوه توزیع دیجیتال‌های دیجیتال و چه کسانی هستند که دارای راردیابی می‌کند. این امر از مالکیت معنوی محافظ می کند. علاوه بر این، استفاده از Po.et و dApps مربوط به امکان ثبت زمان ثبت دقیق را فراهم می کند. این به خبرنگاران اجازه می دهد تا به موقع حقوق دریافت کنند. همچنین به خبرنگاران و ناشران این امکان را می دهد که مکان ارسال یا انتشار اثر را تعیین کنند.

AdChain، برای مثال، اطلاعات مربوط به تبلیغ‌کنندگان است که می‌خواهند با سازمان‌های خبری شریک شوند، ذخیره می‌کند. بر اساس جماعات سازمان‌هایی که از این سرویس استفاده می‌کنند، به هر تبلیغ‌کننده رتبه‌بندی‌های رجیستری داده می‌شود. پس از انتشار رتبه‌بندی در یک بلوک، کاربران در شبکه می‌توانند آن را به چالش بکشند.

این معناست که سازمان‌های جدید با هم انتخاب می‌شوند که کدام یک از افراد تبلیغ‌کننده واجد شرایط شراکت با آنها هستند. هر تغییر در رتبه بندی یک تبلیغ کننده در یک بلوک جدید ثبت می شود و در بلوک چین جایی که قابل تغییر نیست هش می شود. این به این معنی است که همه تغییرات در رتبه بندی یک تبلیغ کننده را می توان با استفاده از اطلاعات ارائه شده در بلوک چین AdChain در طول زمان ردیابی کرد.

راه حل های ترکیبی

با استفاده از بلوک چین های اختصاصی، سازمان های مختلف می دهند را به نفع همه ذینفعان مدیریت کنند. برای دستیابی به این هدف، راه‌حل‌های ترکیبی راه‌حل‌های هدف را با تولید و استفاده از یک ارز دیجیتال می‌سازند تا یک مدل کسب‌وکار جدید برای شفافیت، مسئولیت‌پذیری و خودگردانی ایجاد کنند.

برای مثال،

Civil (CVL)، از یک سیستم مدیریت محتوای سفارشی (CMS) بر اساس اتریوم (ETH) استفاده می کند. شبکه ای که به سازمان اجازه می دهد در این مدل کسب و کار جدید مشارکت کند. سازمان‌ها با هم از CVL برای اداره شبکه‌هایشان استفاده می‌کنند، قوانین سازمانی حاکم بر CMS را به چالش می‌کشند، یا قوانین نظام را از موارد دیگری پیشنهاد می‌کنند.

خدمات بلوک چین عمومی

فراتر از صنعت روزنامه نگاری، Ivancsics سومین کاربرد بلوک چین توسط دولت ها را بررسی می کند. از این فناوری می توان برای دسترسی ایمن شهروندان به سوابق عمومی استفاده کرد. استونی در حال حاضر با توسعه و ادغام E-Estonia در حال بررسی این امکاناست.

گزارش اهمیت

گزارش «بلاک چین در روزنامه‌نگاری» از این جهت است که با ساده‌ای شروع می‌شود که مردم بیشتر اطلاعات کمی در مورد فناوری بلوک چین دارند. با ارائه توضیحات، تعاریف و بحث های ساده، اصطلاحات را جدا می کند و سعی می کند آن را اصلاح کند.

https://hoseinifinance.com/blog/digital-currency-training/

 

در نتیجه، گزارش به همان اندازه است که یک مقدمه آموزشی برای بلوک چین به عنوان گزارشی خاص برای اهداف روزنامه نگاری این فناوری عمل می کند. انجام این کار به خواننده عام تجربه مفهوم ارائه شده به زبان معمولی را می دهد. این دری را به روی دنیایی باز می کند که در آن زیربنای بلوک چین به شکل کمتری از دانش تبدیل می شود. در حال حاضر عموم مردم به جای اقلیتی از سرمایه گذاران، توسعه دهندگان، نویسندگان و سایر افرادی که در صنعت دارای رمزنگاری کار می کنند، به این اطلاعات دسترسی دارند.

گزارش مرکز یدک کشی برنامه های روزنامه نگاری بلوک چین را بررسی می کند https://t.co/fktBsoHDlK