اردیبهشت 8, 1403

قیمت طراحی سایت و نحوه برآورد هزینه های طراحی وب سایت

قیمت طراحی سایت و نحوه برآورد هزینه های طراحی وب سایت

هزینه طراحی سایت بسیار متفاوت است چون کار طراحی توسعه سایت کاری بسیار کیفی است. برای پاسخ به چرایی این قضیه باید از نزدیک پروسه طراحی یک وب‌سایت را از ابتدا تا انتها مطالعه کنید، آن زمان متوجه خواهید شد قیمت طراحی سایت بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود.

مثلا وب‌سایت شرکتی برای مالکان صنایع و کارخانه‌ها که به دنبال برند سازی هستند مناسب هست. این وب‌سایت‌ها دارای صفحات محدودی بوده و گاهی نیز تک‌صفحه‌ای هستند و بیشتر دارای صفحات درباره ما، انواع محصولات و خدمات شرکت، تماس با شرکت هستند.

وب‌سایت خدماتی انواع مختلفی دارد که مرسوم‌ترین آن‌ها سایت‌های پزشکی، حقوقی، آژانس‌های تبلیغاتی و…. است. وب‌سایت دیگری که این روزها طرفداران بسیاری پیداکرده نوع فروشگاهی است که برای فروش محصولات فیزیکی و فروش محصولات دیجیتال و فایل مناسب است. مثلا کسی که درزمینهٔ فروش لوازم‌آرایشی فعالیت دارد می‌تواند با راه‌اندازی وب‌سایت فروشگاهی درآمد خودش را افزایش دهد.

سیستم مدیریت محتوا

در واقع قلب یک وب سایت سیستم مدیریت داخلی و هسته مرکزی آن خواهد بود. ممکن است طراح وب سایت شما از سیستم های مدیریت محتوای آماده استفاده کند یا اینکه یک وب سایت و کنترل پنل مدیریت محتوای آن را بصورت کامل و خط به خط برنامه نویسی کند.شما خودتان هم می توانید با استفاده از آموزش طراحی سایت کارتان را انجام دهید.

بعد از اینکه شما سایت خود را دریافت کردید و ممکن است در صورت نداشتن دانش کافی فعالیت هایی انجام دهید که برای وب سایت تان مشکلاتی رخ دهد در این صورت اگر سایت شما پشتیبانی داشته باشد می توانید با کمک خدمات پشتیبانی سایت مشکلات را حل نمایید . در برخی از شرکت ها پشتیبانی آنلاین 24 ساعته در تمام طول هفته موجود است که شما با کمک این پشتیبانی می توانید در هر ساعت از شبانه روز در صورت مواجه با مشکل آن را با کمک ما رفع نمایید.

تعرفه طراحی سایت وردپرس

تعرفه طراحی سایت داینامیک با وردپرس به‌مراتب پایین‌تر از پی اچ پی و پایتون است. در طراحی سایت با وردپرس استانداردهای پیش فرض وردپرس برای یک سایت اعمال می‌شود. این آپشن‌ها و امکانات بسیار کارآمد و کاربردی است و پاسخگوی بسیاری از سایت‌های شرکتی و فروشگاهی است.

در صورتی که سایت فروشگاهی شما نیاز به تجزیه و تحلیل داده‌های خاصی از مشتریان داشته باشد می‌توانید از برنامه نویسی پایتون استفاده کنید. پایتون این امکان را به شما می‌دهد که رفتار کاربران سایت خود را در بازه زمانی خاص نسبت به یک محصول مشخص آنالیز کنید.

ظاهر سایت

بدون شک طراحی سایت شما در سمت کاربر و مشتری اهمیت فراوانی دارد و بعنوان ویترین خدمات و محصولات شما در نظر گرفته می شود. مهم است که ظاهر وب سایت شما به گونه ای طراحی شود که اولا درخور خدمات و محصولات قابل ارائه و برند و شرکت شما باشد و همچنین ظاهر آن در هزاران سایت دیگر دیده نشود و خاص شما طراحی و برنامه نویسی شود.

نوشته تصادفی:   پشیمانی بعد از عمل بای پس معده

زبان برنامه نویسی

در مورد نحوه کد نویسی و زبان برنامه نویسی مورد استفاده در طراحی سایت نیز باید اطلاعاتی داشته باشید.

البته این نکته را در ابتدا بدانید که زبان های برنامه نویسی بسیاری وجود دارند که ممکن است یک طراح سایت در مواقعی ترجیح دهد و لازم بدانید در طراحی سایت از آن ها استفاده کند. اما چون با توجه به بازار ایران و نیاز مشتری بیش از 95 درصد طراحی سایت ها از این دو زبان محبوب بحره می برند به زبان های دیگر که استثنا هستند نمی پردازیم.

آپتایم و پایداری یا همان در دسترس بودن

گاهی ممکن است برای هاست مشکلی پیش بیاید و قطعی‌هایی داشته باشد که سبب شود سایت شما برای مدت‌زمان کوتاهی در دسترس نباشد و این موضوع گاهی اوقات به خاطر نامناسب بودن هاست انتخابی شما خواهد بود. پس بهتر است هاستی را انتخاب کنیم که شرکت ارائه‌دهنده آن حداقل‌ترین قطعی‌ها را داشته باشد. توجه کنید هزینه طراحی سایت برای در دسترس بودن را چقدر مد نظر قرار می‌دهید.

امنیت

اینترنت فضایی برای فعالیت افراد خراب‌کار مانند هکرها نیز هست. وقتی از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده می‌کنید که منبع باز هستند، و بخصوص زمانی که وب‌سایت شما بستر جابجایی پول باشد، ایمن‌سازی سایت اهمیت پیدا می‌کند. چون در صورت ضعیف بودن امنیت هاست و سایت شاید مجبور شوید برای همیشه با سایتتان خداحافظی کنید. هزینه طراحی سایت از جهت امنیت بسیار مهم است.

هاست و دامنه

هزینه مربوط به هاست یا میزبانی و همجنین دامین سایت شما نیز شامل هزینه می شود. این هزینه معمولا بصورت سالیانه اخذ می گردد و به اصلاح میزبانی و دامنه به شما اجاره داده می شود که شما باید سالیانه سرویس هاست و دامین خود را تمدید کنید.

با توجه به مطالب گفته شده ابتدا شما باید نوع سایت خود را انتخاب نمایید سایت شما یا باید از دسته سایت های شرکتی باشد یا فروشگاهی البته انواع دیگر از سایت ها وجود دارند اما رایج ترین سایت ها در این دو دسته جای دارند .

سپس قالب خود را انتخاب نمایید قالب آماده یا قالب اختصاصی ؟ سپس قابلیت ها و ویژگی هایی که میخواهید در سایت ارائه دهید را یادداشت نمایید .سایت خود را ریسپانسیو سفارش دهید تا در سئو یک قدم جلوتر باشید . پیشنهاد می شود هاست و دامنه را از شرکت طراحی سایت خود سفارش دهید . در آخر می توانید بعد از مدتی سایت خود را با کمک کارشناسان و متخصصان بهینه نمایید. تا به واسطه آن قیمت تبلیغات در گوگل برای شما کاملا به صرفه باشد.