اردیبهشت 9, 1403

فوتبال/ آشنایی با ۱۰ تا از ثروتمندترین بازیکنان فوتبال ایران

جواد نکونام

جواد نکونام متولد  ۵ آذر ۱۳۵۹ در شهر ری کاپیتان تیم ملی فوتبال و تیم استقلال است.وی سابقه بازی در تیم های از جمله  اوساسونا اسپانیا، استقلال تهران داشته باشد.

جواد نکونام به خاطر علاقه شدیدی که به عطر و ادکلن دارد  وارد این صنف شده است که یک کار بسیار شیک و البته پول ساز است و جواد نکونام توانسته در واردات عطرهای خارجی یکی از فعالترین ها به شمار می آید.

همچنین جواد نکونام با چندتا  از دوستان خود تولیدی پوشاک و لوازم ورزشی هم تاسیس کرده است.

***************************************************

۸-فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی  متولد ۱۳ خرداد ۱۳۵۵ اکنون سرمربی تیم استقلال تهران است. او بهترین گلزنهای قاره آسیا بود.

فرهاد مجیدی مربی حال استقلال که به واسطه درآمد خوبی که از تیم های حوزه خلیج فارس در کشور امارات به دست آورد.

فرهاد مجیدی سرمایه جمع شده خود را در بخش ساخت و ساز ساختمان ها  دبی سرمایه گذاری کرده .تا جایی که به عنوان یکی از مالکان بزرگ در امارات شناخته شده است.

***************************************************

۷- غلام حسین پیروانی

غلام حسین پیروانی

غلام پیروانی متولد  ۹ فروردین ۱۳۳۴ در شیراز می باشد که بازیکن و مربی فوتبال در ایران بوده است

«شاغلام»از پولدارترین های فوتبالیست های  ایران می باشد. جالب این است  ارثی  که از  پدرش به او رسید را در کار خرید و فروش زمین  به کار برد و ثروت هنگفتی از این کار بدست آورد

همچمین غلام حسین پیروانی گاوداری مدرنی را که مال پدرش بود را حفظ کرد و سرپا نگه داشت.

 

***************************************************

۶-امیر قلعه نویی

امیر قلعه نویی

امیر قلعه نویی متولد  ۱ آذر ۱۳۴۲ در تهران و  مربی فوتبال اهل ایران است.ژنرال آبی بیشترین درآمدش از راه مربیگری فوتبال است.

امیر قلعه نویی توانسته به عنوان پرافتخارترین مربی فوتبال ایران سالانه مبالغ زیادی از باشگاه های لیگ برتر ایرانبه دست بیاورند.

جالب است بدانید امیر قلعه نویی در کنار فعالیت در  فوتبال،  یک مبل فروشی در خیابان ولیعصر تهران افتتاح کرده است و یک استخر و سونای پرطرفداری هم دارد.

***************************************************

۵- مهدی مهدوی کیا

مهدی مهدوی کیا

 

مهدی مهدوی کیا متولد۲ مرداد ۱۳۵۶،  بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران است.مهدی مهدوی  به واسطه در آمد زیادی  از را فوتبال، سرمایه بسیاری کسب کرده است.

او در راه  کسب و کار علاقه زیادی به ملک دارد و تقریبا همه داشته های خودرا در  مسیر خرید و فروش املاک،زمین  آن هم در آلمان و تهران به کار گرفته است.

او یک دهه در فوتبال آلمان بازی کرد تا سال به سال میزان ثروتش بیشتر و بیشتر شود؛ اما مهدی مهدوی کیا ساده ترین راه ممکن را برای استفاده از ثروت قابل توجهش انتخاب کرد؛ خرید ملک و املاک در نقاط مختلف کشور. مرد اخلاق فوتبال ایران که در هامبورگ آلمان یک خانه مجلل دارد، در تهران، شمال کشور و اراک، زادگاه پدرش نیز املاک بسیار زیادی دارد.

خلاقیت و نوآوری

اقدام به عمل - CTA- کال تو اکشن

مادر مرحوم احمدرضا شاکر : روزگار مهدی قائدی را سیاه می کنم

در واقع او خرید ملک را به دردسرهای ساخت و ساز و تجارت، واردات و صادرات انواع کالا ترجیح داد، هر چند اکنون او به طور محدود گاهی دستی در کار صادرات و واردات دارد. مهدوی کیا همراه یکی از برادرانش یک فروشگاه پوشاک بچگانه هم تاسیس کرده است. او هم اکنون همانند بسیاری از فوتبالیست های ایرانی پورشه سوار است، اما با تمام این اوصاف او هنگام مسافرت به اراک بر سر زمین های کشاورزی پدرش می رود و همانند یک کارگر ساده کار می کند.

نوشته تصادفی:   دوره نازک دوز زنانه

***************************************************

۴-کریم باقری

کریم باقری

کریم باقری متولد ۱ اسفند ۱۳۵۲ در تبریز بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران است. کریم باقری علاقه خاصی به کامیون وتجارت فرش دارد .

از آنجا که کریم باقری علاقه بسیاری به «ولوهای زردرنگ» سوئدی داشت،هم زمان با بازی در خارج ایران  با کمک پدرش هر چه پول داشت چند دستگاه کامیون «ولوهای زردرنگ» سوئدی خرید.

کریم باقری به همراه پدر همسرش هم یکی از تجار معروف فرش ایران و تبریز در دنیای فرش است.

***************************************************

۳-علی کریمی

علی کریمی

محمدعلی کریمی متولد ۱۷ آبان ۱۳۵۷ بازیکن سابق ایران است.علی کریمی همزمان با مسافرکشی در کرج فوتبال بازی می کرد.

علی کریمی با حضور در تیم های عربی حوزه خلیج فارس وعقد قراردادهای میلیاردی رفته رفته از علی کریمی مردی پولدار و اقتصادی ساخت.

اقتصاد

علی کریمی سرمایه خود را در ساخت وساز آغاز کرد ولی در ادامه  شرکت پوشاک  را با چند تن از دوستانش افتتاح کرد. امروزعلی کریمی به تنهایی ساخت و ساز ساختمان را انحام میدهد.

***************************************************

۲-خداداد عزیزی

خداداد عزیزی

خداداد عزیزی متولد ۱ تیر ۱۳۵۰ مربی فوتبال کنونی و بازیکن فوتبال بازنشستهٔ ایرانی است.

خداداد عزیزی ابتدا با شریک شدن با علی کریمی  و مجید ساعدی فر در شرکت پوشاک «مجید»که معرفترین برند پوشاک ورزشی در ایران است سرمایه گذاری کرد.  بعد از آن  سرمایه اش را در بخش های دیگری به کار گرفت از خرید وفروش زمین  تا ساختمان سازی و واردات قطعات خودروهای خارجی.

افزایش ثروت خداداد عزیزی پس از صعود تیم ملی به جام جهانی و انتقال او به تیم بوندس لیگایی کلن آلمان آغاز شد. او پس از آن به آمریکا و امارات رفت تا با بستن قراردادهای قابل توجه به یکی از پولدارترین فوتبالیست ها تبدیل شود.

اما خداداد که پایانی نامشخص در فوتبال داشت، شم اقتصادی بسیار خوبی دارد، به گونه ای که از همان سال های جوانی با کمک ثروت قابل توجهش شروع به تجارت در زمینه های مختلفی کرد. او مدتی یکی از مالکان شرکت تولید پوشاک بود، اما به مرور زمان فعالیت خود را در این زمینه کم کرد.

او فعالیت های خود را در زمینه های دیگر از جمله ساختمان سازی و ملک داری گسترش داد و بد نیست بدانید خداداد یک طلافروشی هم دارد و علاوه بر آن از سال پیش در کار واردات قطعات خودرو است. گفته می شود خداداد عزیزی در سنگاپور یک شرکت تولید قطعات یدکی خودرو راه اندازی کرده و فعالیت های نامشخص تجاری هم در دبی دارد. حماسه ساز ملبورن در تهران و مشهد خانه، باغ و ویلاهای زیادی دارد.

 

***************************************************

۱-علی دایی

علی دایی

علی دایی متولد۱۴ بهمن ۱۳۴۸ بازیکن فوتبال بازنشستهٔ تیم ملی ایران است.  مرد شماره یک اقتصاد فوتبال و حتی ورزش ایران است.

او  از طریق فوتبال توانسته تجارت زیادی به را بیندازد. علی دایی در حال حاضر عضو اتاق بازرگانی تهران است

و یک شهرک توریستی در اطراف شهر چالوس می سازد.

علی دایی  علاوه بر  فروشگاه و گالری کفش و لباس در مراکز خرید یوسف آباد، منیریه، میدان محسنی و میلاد نور، نمایندگی انحصاری محصولات آدیداس و نایک را هم در ایران دارد