فروردین 9, 1403

شال و روسری مناسب هر فصل

 

همه ما بی شک در زندگی انواع شال و روسری مختلف را امتحان کردیم. شال و روسری ها، از مهم ترین عناصر پوشش اسلامی محسوب می شوند که شما می توانید نسبت به سرد و گرم شدن هوا آن ها را عوض کنید و تغییر دهید. همچنین شال و روسری ها انواع و مدل های متنوعی دارند که شما با توجه به سلیقه و میل تان می توانید آن ها را انتخاب کنید و استایل های زیبایی بسازید. همچنین تا انتهای مقاله با ما همراه باشید، تا همه چیز را راجب انواع شال و روسری های هر فصل برایتان توضیح دهیم.

چرا باید در هر فصل، شال و روسری های مخصوص به آن را استفاده کنیم؟

هر فصل یک آب و هوای متفاوت دارد؛ مثلا شما نمی توانید به همراه یک مانتو تابستانه، یک شال پشمی و ضخیم بپوشید. به همین دلیل باید در هر فصل لباس ها، شال و روسری های مخصوص آن فصل را بر تن کنید؛ البته به جز روسری هایی که چهار فصل هستند که این روسری ها، روسری نخی چهار فصل نام دارند. این گونه روسری ها به طوری طراحی شده اند که نه خیلی گرم و نه خیلی سرد هستند و در همه فصل ها می توان از آن ها استفاده کرد.

شال و روسری های بهاره

شال و روسری های فصل بهار، تقریبا همه نوع جنس و مدلی هستند؛ اما رایج ترین آن ها، شال و روسری های حریر، لمه، ساتن و ابریشم می باشند که هر ساله طرفداران بسیاری دارند. البته جنس و نوع شال ها، هرساله متفاوت می شود و نسبت به ترند و مد، پارچه های جدید نمایان می شود. همچنین علاوه بر این که از این پارچه برای شال ها و روسری ها استفاده می کنند، برای انواع لباس و مانتوها هم به کار می روند. علاوه بر تمام پارچه هایی که نام بردیم، روسری نخی چهار فصل هم کاربرد بسیار در فصل بهار دارد و با انواع استایل ها ترکیب می شود.

شال و روسری نخی

این روسری ها از نخ های متنوع تولید و ساخته می شوند و در ابعاد، سایز، رنگ و مدل های مختلف به بازار ارائه می شوند. همچنین شما می توانید شال و روسری های نخی را با مانتوهای کرپ ست کنید که بسیار باهم ست می شوند و با ست کردن این دو نوع پارچه، یک استایل بسیار شیک می سازید.

شال و روسری حریر

حریر پارچه ای است که تقریبا نازک و واضح است؛ البته خود پارچه حریر دو نوع دارد که یکی شامل حریر کش و یکی هم حریر معمولی می باشد. حریر کش ها اصلا برای انواع شال و روسری مناسب نیستند، زیرا هم بسیار نازک و واضح هستند و هم کش می آیند؛ اما از پارچه های حریر معمولی، بسیار استفاده می کنند که هر سال عید می توانید  شاهد مدل های جدید آن ها باشید.

شال و روسری لمه

شال و روسری های لمه، هم برای فصل تابستان بسیار مناسب هستند، هم بهار؛ این شال و روسری ها علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که دارند، یکی از پر طرفدار ترین شال و روسری ها هم محسوب می شوند. همچنین لمه ها از گذشته و قدیم وجود داشتند، اما چند سال اخیر، بسیار مد شده اند. البته به یاد داشته باشید که لمه ها تقریبا از روی سر، لیز می خورند و اگر می خواهید از انواع شال و روسری لمه استفاده کنید، این مورد را حتما به یاد داشته باشید.

شال و روسری ساتن

ساتن ها به پارچه های لیز معروف اند؛ یعنی این که شال و روسری های ساتن، به سختی بر روی سر قرار می گیرند. البته این نکته منفی، باعث نشده است که طرفداران ساتن از آن دست بکشند و آن را خریداری نکنند. همچنین ساتن ها علاوه بر اینکه به سختی روی سر قرار می گیرند، اما می توانند یک استایل ساده را، به یک استایل کژوال تبدیل کنند.

شال و روسری ابریشم

ابریشم ها دو نوع دارند، مدل اول مانند ساتن ها هستند که بر روی سر لیز می خورند، و مورد دوم نخ ابریشمی اصلی است؛ که علاوه بر جنس خوب و لطیفی که دارد، بسیار گران تر از دیگر شال ها است. همچنین شما می توانید انواع شال و روسری ابریشم را از انواع مغازه ها در تمام فصول تهیه کنید.

شال و روسری های تابستانه

نوشته تصادفی:   مجموعه کاملی از فرهنگ لغات و اصطلاحات کوچه بازاری و عامیانه قسمت 63

همه می دانیم که تابستان فصل گرماست؛ پس باید در این فصل لباس ها و شال هایی را انتخاب کنید که خنک باشند و گرما را به خود جذب نکنند. تقریبا پارچه هایی که برای شال و روسری های تابستانه انتخاب می شوند، همانند پارچه های بهاره هستند و تفاوتی با یکدیگر ندارند. تنها تفاوت بین شال های تابستانه و بهاره، رنگ ها هستند؛ یعنی این که شما می توانید در بهار از رنگ های تیره استفاده کنید، اما اگر برای تابستان رنگ های تیره را انتخاب نکنید، مناسب تر و استاندار تر است؛ زیرا رنگ های تیره گرما را به خود جذب می کنند و باعث می شوند شما احساس گرما کنید‌.

شال و روسری های پاییزه

پاییز فصل میانه سال است و دمای هوا در آن خیلی ثابت نیست. به همین دلیل شما می توانید از شال و روسری های دو فصل قبل به جز لمه و حریر استفاده کنید و اگر دمای هوا سرد شد می توانید از شال و روسری با پارچه های پشمی، حوله ای و بافتنی استفاده کنید که در ادامه ما این پارچه ها را برایتان شرح می دهیم.

شال و روسری پشمی

شال و روسری جدید پشمی بسیار پر طرفدار و گرم هستند. این شال و روسری ها برای زمان هایی استفاده می شوند که خیلی دمای هوا تغییر کرده است و دیگر نمی توان  از شال و روسری های تابستانه و بهاره استفاده کرد. این پارچه ها از پشم تولید می شوند و معمولا به شال های ترکمنی مشهور هستند. همچنین می توانید از ابعاد بزرگتر شال و روسری های پشمی، برای روی دوش و یا  به عنوان یک پانچو استفاده کنید. این شال و روسری ها تقریبا جدید هستند و از شال های ترکمنستانی ایده گرفته اند.

شال و روسری حوله ای

شال و روسری‌ های حوله ای، جنسی همانند حوله دارند و حدود ۸ سال می باشد که رواج یافته اند.‌ این شال و روسری ها انواع بسیار مختلفی دارند که محبوب ترین آن ها شالی است که شما می توانید هم به عنوان شال گردن، و هم به عنوان روسری استفاده کنید که این شال ها به صورت مستطیل هستند و کاربردهای بسیاری دارند. همچنین جنس این شال ها همانند حوله بسیار گرم و لطیف است و شما می توانید در هنگام سرما از آن ها استفاده کنید.

 

 

شال و روسری بافتنی

همه ما مادر بزرگ هایی را دیده یا داشته ایم که همیشه میله بافتنی در دست داشتند و در حال درست کردن شال گردن، کلاه های بافتنی و… بوده اند. امروزه همان شال گردن های قدیمی، پیشرفت کرده اند و به عنوان شال و روسری های مدرن و در مدل متنوع به بازار آمده اند. این بافتنی ها با کامواهای نازک یا ضخیم درست می شوند و برای یک استایل پاییزه و زمستانه بسیار مناسبند. همچنین این بافتنی ها بسیار گرم و لطیف هستند و شما می توانید علاوه بر شال و روسری، از کلاه و شال گردن یا دستکش های ساقی استفاده کنید.

شال و روسری های زمستانه

با سر رسیدن فصل زمستان، همه به دنبال شال و روسری جدید و گرم هستند که از سر آن ها در برابر سرما، برف و باران محافظت کند. زمستان هم که فصل بعد از پاییز است و تقریبا دماهای هوا مشابه هم است و افراد از شال و روسری با جنس و پارچه های مشابهی با فصل پاییز در زمستان استفاده می کنند که شامل همچنین  پارچه های پشمی، نخی، حوله ای، بافتنی و… است؛ و این پارچه ها علاوه بر گرم بودن، بسیار هم لطیف هستند. البته به یاد داشته باشید که پارچه های حوله ای برای فصل زمستان خیلی مناسب نیستند زیرا رطوبت را به خود جذب می کنند.

البته هم می توانید برای گرم تر بودن شال و روسری هایتان، از رنگ های تیره استفاده کنید تا گرما را به خود جذب کنند یا اگر نمی خواهید شال و روسری بپوشید، می توانید از ست شال و کلاه های بافتنی یا مانتوهای کلاه دار که جنس مموری و ضد آب دارند استفاده کنید.